MENÜ

A boldogság mindenkinek jár!
A boldogok a legboldogabbak! :)

Verseny naptár a hátra levőkről


undefined 3.2013. április 14.Kínai NagydíjShanghai56 kör     4.2013. április 21.Bahreini NagydíjSzahír57 kör         5.2013. május 12.Spanyol NagydíjBarcelona66 kör     6.2013. május 26.Monacói NagydíjMonte Carlo78 kör    7.2013. június 9.Kanadai NagydíjMontreal70 kör     8.2013. június 30.Brit NagydíjSilverstone60 kör        9.2013. július 7.Német NagydíjNürburg60 kör     10.2013. július 28.Magyar NagydíjMogyoród70 kör      11.2013. augusztus 25.Belga NagydíjFrancorchamps44 kör      12.2013. szeptember 8.Olasz NagydíjMonza53 kör       13.2013. szeptember 22.Szingapúri NagydíjSzingapúr61 kör    14.2013. október 6.Koreai NagydíjYeongam56 kör    15.2013. október 13.Japán NagydíjSzuzuka53 kör     16.2013. október 27.Indiai NagydíjÚj-Delhi60 kör     17.2013. november 3.Abu Dhabi NagydíjAbu Dhabi55 kör      18.2013. november 17.Amerikai NagydíjAustin56 kör       19.2013. november 24.Brazil NagydíjSao Paulo71 kör

 

Webber édesapja így reagált:

 

Mark Webber édesapja megerősítette, a Malajziában történtek ugyan nagyon fájóak voltak fia számára, de biztosan ott lesz a következő versenyen Kínában és a Red Bull istállóval marad.

 

F1 Grand Prix of MalaysiaRed Bull

 

A tapasztalt ausztrál versenyző forrt a dühtől a maláj verseny leintését követően. Webber számon kérte a német csapattársát a futamon történtek miatt, aki végül bocsánatot kért tőle és természetesen a vezetőségtől is, miután nem tartotta be a csapatutasítást.

A 36 esztendős pilóta nehezen találta a szavakat, és elmondta, el fog gondolkozni a jövőjén. A Maláj Nagydíjat megelőző héten rendre azt nyilatkozta, hogy jövőre is a Forma-1-ben szeretne versenyezni, miután versenyképesnek érzi magát és a Red Bull jelenti számára a legjobb opciót.

Allan Webber, az édesapa most egyértelművé tette, hogy a fia a csapatnál marad, és a Kínai Nagydíjon is rajthoz fog állni.

„Ott leszünk Kínában is. De azt hiszem, hogy Vettel számára eltart majd egy ideig mire ismét kivívja Mark tiszteletét és bizalmát.” – mondta az édesapa az ausztrál ABC kérdésére.

Dr. Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tanácsadója is tudja, a helyzet nem a legjobb a csapattársak között.

„Sebnek és Marknak nincs szüksége arra, hogy közösen menjenek el nyaralni, de egy konstruktív környezetre már annál inkább. Tény, amikor két alfahím harcol egymás ellen kerék a keréken, a rádióüzenet már semmit sem ér számukra. A helyzet ebben az esetben kikerül az ellenőrzésed alól.”

Marko elmondta, Dietrich Mateschitz tulajdonos nem szórakozott az eseten.

„Nem szórakozott a történtek miatt és már egyértelművé tettük Seb számára, hogy mindez nem történhet meg újra. Nem hiszem, hogy ez újra meg fog történni.”

John Watson, a korábbi F1-es versenyző szerint azonban az lenne a helyes, ha Vettel nem venne részt a következő versenyen Sanghajban.

A Red Bull még hétfőn kiadott egy hivatalos nyilatkozatot, melyben leírta, zárt ajtók mögött rendezték a kérdést.

A Red Bull beszélget a versenyzőivel

 

Red Bull csapatának nincs más választása, le kell ülnie versenyzőivel, és komolyan el kell beszélgetnie velük a múlt hétvégén Malajziában történtekről – állítják rivális alakulatok csapafőnökei.

A Milton Keynes-i gárda világbajnoka, Sebastian Vettel a vasárnapi futamon ellenszegült a csapatutasításnak, és megelőzte márkatársát, Mark Webbert, majd megnyerte a Maláj Nagydíjat.

 

 

 

A Red Bull a versenyt követően zárt ajtók mögött átbeszélte a történteket a pilótákkal, ám Christian Horner csapatfőnök további beszélgetést tervez Sebastian Vettellel.

Az osztrák gárda hétfő este rövid közleményt adott ki, melyben kifejtette, a nyilvánosság teljes körű kizárásával kezelik a történteket.

„Érdemes megjegyezni, hogy ez nem egy teljesen új szituáció számunkra” – írta a csapat.

„Minden incidenst a magunk módján kezelünk zárt ajtók mögött, és ezúttal sem lesz másképp.”

McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh elmondta, a címvédő gárda vezérkarának komolyan el kell beszélgetnie a versenyzőkkel.

„Nincs más választásuk, le kell ülniük, hogy megoldják a helyzetet. A versenyző szerződésszegést követhet el, márpedig a csapat nagyobb, mint maga a pilóta, nem igaz? Minden csapatnál így van ez” – mondta Whitmarsh.

„Egy istálló 6-700 emberrel dolgozik, erre emlékeztetni kell a versenyzőket. Viszont a pilóták a versenyképesség fokmérői, ezért is olyan nehéz a helyzet.”

Hasonlóképp vélekedik Eric Boullier, a Lotus irányítója is, ám megérti, hogy a Red Bull most nagyon nehéz helyzetben van.

„Nem ismerem a teljes történetet, de úgy tűnik, a múltban is volt, hogy Vettelt favorizálta a Red Bull Mark ellenében” – fogalmazott a szakember.

„Nem könnyű helyzet, de le kell ülni átbeszéli a dolgokat. A csapat a konstruktőri elsőségben is gondolkodik, ezért kérték meg Webbert és Vettelt arra, hogy tartsák pozícióikat. Szóval alaposan át kell beszélniük ennek okait.”

„Nyilván megértem, hogy Seb nyerni akar, akárcsak Mark, de talán ő már a bajnoki címre is gondol, hiszen tudja, hogy nehéz dolga lesz. De csapatfőnökként – kivéve persze, ha nem favorizál az ember valakit – mindig arra törekszünk, hogy a csapat a lehető legjobb eredményt érje el.”

Martin Whitmarsh hozzátette, nagyon nehéz csapatsorrendet felállítani a Forma-1-ben, és elismeri, az, hogy ők nem tették meg ezt 2007-ben, a világbajnoki címükbe került.

„Könnyű elítélni másokat, hogy mi nem tesszük ezt meg, ők pedig igen – én nem akarom ezt tenni. Bárki jöhet nekünk azzal, hogy 2007-ben eldobtuk magunktól a bajnoki címet: nem volt csapatsorrend, favorizálhattuk volna valamelyik versenyzőnket, és akkor bajnokok lettünk volna.”

„Ez így igaz, de nem éreztük volna helyesnek, hogy leülünk egy wokingi irodában és döntünk: „oké, most akkor Alonso lesz a világbajnok, vagy Hamilton lesz a világbajnok.”

„Egy részem azt mondja, meg kellett volna szereznünk a bajnoki címet, de nem éreztem volna jól magam tőle. Ha ugyanilyen helyzetbe kerülnék, remélem, hogy hasonlóan cselekednék.”

Button szerint Vettelnek árthat a múlt hétvégi balhé 

McLaren Mercedes világbajnok versenyzője, Jenson Button szerint nagyon nehéz lesz rendet tenni aRed Bull alakulatánál azt követően, hogy Sebastian Vettel és Mark Webber a múlt hétvégi Maláj Nagydíjon ismét összerúgta a port.

Sebastian Vettel a csapatutasítást figyelmen kívül hagyva megelőzve márkatársát, Webbert a sepangi futam utolsó harmadában, ezzel megszerezte a győzelmet az ausztrál orra elől. Később kiderült, Webbert az utolsó bokszkiállásokat követően arra kérte a csapat, spóroljon autójával, és Vettelt is arra utasították, tartsa pozícióját.

Nem ez volt az első eset, hogy a Red Bull versenyzői egymás ellen szegültek, a 2010-es Török Nagydíjon ugyanis az élen zajló házi csatának baleset lett a végeredménye.

Jenson Button szerint nagyon nehéz lesz visszaállítani a bizalmat csapaton belül.

„Azt hiszem, ez hosszú távon árthat Sebastiannak” – idézi a McLaren versenyzőjének szavait a Daily Mail című angol lap. „Mindannyian nyerni akarunk, de a Red Bullnak kell döntenie. Számos alkalommal neki kedvezett a csapat döntése.”

„A történtek mindenképpen problémákat generálhatnak. Még ha le is ülnek és átbeszélik a történteket, a végkifejlet ugyanaz marad. Ami történt, az már beleégett az agyukba, nem tűnik csak úgy el.”

Button úgy véli, a Red Bullon belüli küzdelem a mezőny többi csapatának malmára hajthatja a vizet.

„Mindig izgalmas a csapaton belüli küzdelem. Ahelyett, hogy a mezőny többi tagja miatt aggodalmaskodnának, attól kell tartaniuk, hogy versenyzőik mit fognak csinálni egymással. Ez remélhetőleg segít bennünket.”

A 2009-es év legjobbja kifejtette, a McLarennél mindig szabad volt a küzdelem, mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy ő és akkori csapattársa, Lewis Hamilton a 2010-es Török Nagydíjon a Red Bull duójához hasonlóan egymásnak fesztültek a versenypályán.

„Lewis és én hasonló küzdelmet éltünk át Törökországban. Neki azt mondták, tekerje le a motort, de én erről nem tudtam. Lewis azt gondolta, nekem is szóltak erről – megelőztem őt, ő pedig visszaelőzött engem.”

„Teljesen rendben volt a dolog. Ha viszont a csapat megkér valamire, és te teljesen figyelmen kívül hagyod azt, és ez a csapattársad győzelmébe kerül, az nagyon komoly dolog.”

„Nehéz dolog a csapatutasítás, de ha figyelmen hagysz egyet, az teljesen más történet. A probléma itt az, hogy Vettel nem akart csapatutasítást. Nem tudom elképzelni, hogy vezeti a versenyt, és aztán átadja a helyét Marknak, mondván, hogy «itt van, menj csak!».”

Tabella jelenlegi állása:

 

  Pilóták Csapatok
1.   S. Vettel 40   Red Bull 66
2.   K. Räikkönen 31   Lotus 40
3.   M. Webber 26   Ferrari 40
4.   L. Hamilton 25   Mercedes 37
5.   F. Massa 22   Force India 10
6.   F. Alonso 18   Sauber 4
7.   N. Rosberg 12   McLaren 4
8.   R. Grosjean 9   Toro Rosso 1
9.   A. Sutil 6   Williams 0
10.   P. di Resta 4   Marussia 0
11.   N. Hülkenberg 4   Caterham 0
12.   S. Perez 2  

 

 

 

 

Asztali nézet